IABC (International Association of Business Communicators) |
medzinárodné združenie ľudí, zaoberajúcich sa komunikáciou v podnikaní |
ICO (International Committee of Public Relations Consultancy Associations) |
medzinárodné združenie asociácií public relations agentúr |
idea generation |
vytváranie nápadov, generovanie myšlienok - fáza procesu vzniku nového produktu, v ktorej firma vyvíja skupinu kandidátskych návrhov na nové produkty;
systematické vyhľadávanie nápadov na nové produkty |
idea screening |
triedenie nápadov - hodnotenie námetov na
nový produkt s cieľom čo najskôr nájsť dobré myšlienky a vyradiť zlé |
identity |
totožnosť, zhoda, identita,
osobnosť, individualita; označenie; výsledok plánovaného úsilia prezentovať organizáciu ako jeden celok |
idle (production) capacity |
nevyužitá, pohotovostná (produkčná) kapacita - situácia, keď je k dispozícii dodávateľ služieb, ale chýba dopyt,
resp. keď firma nevyužíva naplno svoje výrobné zdroje |
idle time |
nevyužitý (pracovný) čas,
prestoj - neproduktívny čas ľudí alebo zariadení, spôsobený činiteľmi,
ktoré nemôžu ovplyvniť |
IFB |
interrupted feedback system; malé slúchadlo v uchu účinkujúceho, pomocou ktorého dostáva pokyny režiséra alebo vedúceho |
illiquid |
nelikvidný, neschopný platiť,
ťažko predajný |
image |
imidž, obraz, zobrazenie, podoba; idea, myšlienka, pojem; kumulatívne vnímanie organizácie, firmy, jednotlivca, produktu a pod. publikom; podvedomý
dojem |
image advertising |
imidžová reklama - reklama s
cieľom vytvoriť priaznivý mentálny obraz o organizácii, produkte, projekte,
osobnosti, a pod. v mysliach cieľových skupín |
image differentiation |
odlíšenie sa organizácie, subjektu pomocou rozličných aspektov imidžu |
image survey |
výskum vnímania organizácie, subjektu |
IMF |
International Monetary Fund -
Medzinárodný menový fond |
impact |
pôsobenie, vplyv, účinok; pôsobiť, mať vplyv, účinkovať; výsledok, dopad |
implement |
zavádzať, uskutočňovať, realizovať; nástroj, náradie |
implementation |
zavedenie, realizácia, implementácia |
implied warranties |
zahrnuté, mlčky predpokladané záruky - záruky obsahujúce zodpovednosť za chyby produktu zo strany výrobcu, hoci produkt predal maloobchodník |
import quota |
dovozné obmedzenie, dovozná,
importná kvóta |
imprimatur |
z latinčiny: "Nech sa tlačí" -
povolenie tlačiť text knihy alebo iné povolenie či podpora |
inbound marketing |
prichádzajúci, priťahujúci,
atraktívny marketing - marketing, ktorý vytvára kvalitný obsah, niečo
príťažlivé, zaujímavé, atraktívne a pozornosť cieľovej skupiny si tak
zasluhuje, nie kupuje, až vynucuje, napr. digitálny marketing alebo
marketing na sociálnych sieťach; opak outbound, odchádzajúceho marketingu |
impulse goods |
impulzné výrobky, tovary -
výrobky, ktoré kupujeme bez predbežného plánovania, na poslednú chvíľu,
impulzne - napr. sladkosti, cukríky, čokoláda, časopisy, novinky, rýchle
občerstvenie |
inbound telemarketing |
prichádzajúci telemarketing - používanie "zelených" bezplatných telefónnych čísel, na ktoré môžu zákazníci volať, aby získali informácie o produktoch
alebo službách alebo kupovať |
incentive |
popud, stimul povzbudenie,
incentíva, napr. zainteresovanosť na predaji, motivácia predávajúcich
(distribútorov) alebo aj kupujúcich |
incentive wage plan |
pohnútkový mzdový plán, pri
ktorom výška odmeny závisí od výkonu nad určenú normu |
income |
príjem, dôchodok |
income elasticity of demand |
príjmová pružnosť dopytu -
vzťah medzi dopytom po určitom produkte a príjmom |
income segmentation |
segmentácia podľa príjmov; príjmová
segmentácia - rozdelenie trhu na rozličné skupiny podľa výšky ich príjmov |
income tax |
daň z príjmu |
inconsistency |
nerovnorodosť, nedôslednosť, premenlivosť - jedinečná vlastnosť služieb: variácie v kvalite služieb v dôsledku ich realizácie ľuďmi s rozličnými
schopnosťami |
incorporate(d) |
konštituovať, ustanoviť
organizáciu ako právny subjekt; prideliť štatút korporácie |
incorporation |
inkorporácia, ustanovenie
organizácie ako právneho subjektu |
incoterms (International
Commercial Terms) |
Medzinárodné obchodné
podmienky - preddefinované obchodné podmienky, ktoré vydáva Medzinárodná
obchodná komora; ich cieľom je jasne komunikovať úlohy, náklady a riziká
spojené s dopravou a dodávkami tovarov; sú to trojpísmenové skratky,
vyjadrujúce hlavné podmienky príslušnej transakcie, napr. FOB (free on
board) - vyplatené na loď a pod. |
incremental cash flow |
prírastkový čistý príjem,
cashflow, ktorý pribudne uskutočnením ďalšieho projektu |
independent off-price retailer |
nezávislý maloobchodník predávajúci
kvalitný tovar za nižšie než obvyklé ceny; vlastníkom a prevádzkovateľom sú
buď podnikatelia, alebo je časťou väčšej maloobchodnej spoločnosti |
independent retailer |
nezávislý maloobchodník - maloobchod, ktorý má individuálneho vlastníka |
independent store |
nezávislý maloobchod -
maloobchodná predajňa s vlastným nezávislým manažmentom (vlastníkom) |
index |
index, register, zoznam |
indie |
independent; nezávislý producent alebo televízia |
indirect (marketing) channel |
nepriamy (marketingový) kanál - marketingový kanál, v ktorom sú medzi výrobcom a spotrebiteľmi sprostredkovatelia;
marketingový kanál s jednou alebo viacerými sprostredkovateľskými úrovňami |
indirect cost(s) |
nepriame náklady, ktoré
nesúvisia priamo s produkciou - napr. réžia, poistenie a pod. |
indirect exporting |
nepriamy export - predaj doma vyrobených tovarov v zahraničí prostredníctvom sprostredkovateľa |
indirect lobbying |
nepriame lobovanie |
individual interviews |
individuálne rozhovory - situácia, v ktorej jeden prieskumník kladie otázky jednému respondentovi |
individual marketing |
individuálny marketing - úprava produktov a
marketingových programov "na mieru", podľa individuálnych potrieb a
preferencií jednotlivých zákazníkov; markets-of-one marketing; one-to-one
marketing |
industrial distributor |
priemyselný distribútor - zvláštny typ sprostredkovateľa medzi výrobcami a spotrebiteľmi, ktorý zvyčajne predáva, skladuje a dodáva plný sortiment
produktov |
industrial espionage |
priemyselná špionáž - tajný súbor obchodných tajomstiev a špeciálnych informácií a konkurencii firmy |
industrial company/firm |
priemyselná spoločnosť/firma - nakupujúca organizácia, ktorá nejakým spôsobom prepracúva výrobok alebo službu, ktoré kupuje predtým, než ich opäť predá |
industrial goods |
priemyselné výrobky - produkty používané na výrobu produktov pre koncových spotrebiteľov |
industrial product |
priemyselný výrobok, produkt - výrobok,
ktorý kupujú jednotlivci a organizácie na ďalšie spracovanie alebo na
podnikanie |
industrial relations |
priemyselné vzťahy - vzťahy
medzi priemyselnou organizáciou a jej zamestnancami |
industrial salesperson |
priemyselný predajca - predáva dodávky a služby podnikom; semitechnical salespreson |
industrial relations |
priemyselné vzťahy; pracovnoprávne vzťahy |
industrial store |
podniková, firemná predajňa -
obchod, v ktorom sa predávajú výrobky podniku, firmy, prípadne výrobky,
ktoré potrebujú zamestanci danej organizácie; company store |
industry |
priemysel, odvetvie; práca, pracovitosť, usilovnosť - skupina firiem, ponúkajúca produkty, ktoré sú navzájom zameniteľné |
industry potential |
priemyselný potenciál - maximálny celkový predaj určitého výrobku všetkými firmami danému segmentu za špecifických podmienok na trhu a marketingové
úsilie firiem; trhový potenciál - market potential |
industry relations |
špeciálna súčasť public relations, zaoberajúca sa vzťahmi medzi konkurujúcimi si podnikmi s cieľom posilniť spoločné záujmy; business to business
relations |
inelastic demand |
neelastický, nepružný dopyt - situácia, v ktorej malý pokles ceny spôsobuje menší vzostup dopytu |
inferential data |
údaje získané úsudkom, deduktívne - informácia, ktorá necharakterizuje iba čiastkovú skupinu alebo situáciu, ale taktiež dovoľuje výskumníkom
vyvodzovať závery o iných skupinách a situáciách |
inflation |
inflácia - rast cien pri
súčasnom rýchlejšom raste dopytu než ponuky |
influence |
účinok, pôsobenie; moc, autorita; účinkovať, pôsobiť |
influencer |
ovplyvňovateľ (rozhodovania) -
človek v
nákupných oddeleniach organizácií, ktorý ovplyvňuje rozhodnutia o kúpe;
často pomáha definovať špecifikácie a tiež poskytuje informácie na
hodnotenie alternatív |
info |
skrátene informácia; stavové okno |
infomercial |
informačno-komerčný materiál (video, film, inzerát a pod.) |
information |
informácia/e, správa, poznatok, znalosť |
information officer |
pracovník informačného útvaru |
information search |
vyhľadávanie informácií - štádium nákupného
rozhodovacieho procesu, v ktorom je spotrebiteľ podnietený hľadať viac
informácií; spotrebiteľ môže mať jednoducho zvýšenú pozornosť, alebo sa
môže vydať cestou aktívneho vyhľadávania informácií |
information technology |
informačná technológia - zahrnuje navrhovanie a riadenie počítačových a komunikačných sietí s cieľom poskytovať informačný systém uspokojujúci potreby
organizácie v oblasti uchovávania dát, ich spracúvania a dostupnosti |
informational advertising |
informačná, faktografická
reklama, prinášajúca vecné, overiteľné fakty o produkte alebo jeho
používaní |
in-house |
vnútropodnikový, vnútrofiremný; bez cudzej pomoci; činnosť vykonávaná vlastnými silami na rozdiel od činností vykonávaných externými dodávateľmi |
in-house agency |
podnikové oddelenie (reklamy, komunikácie) - vlastní reklamní alebo komunikační pracovníci firmy, schopní poskytovať komplexné alebo čiastkové služby |
in-house magazine/newsletter |
vnútroorganizačný,
vnútrofiremný časopis/spravodaj - periodikum určené na vnútornú komunikáciu
organizácie |
in-house project director |
riaditeľ vnútropodnikového projektu |
initial |
iniciálka, iniciála - väčšie
prvé písmeno na začiatku textu (odseku, kapitoly, práce a pod.), môže byť
aj umelecky vyzdobené |
initiator |
iniciátor, podnecovateľ -
jedna z nákupných rolí; navrhovateľ nákupu nejakého produktu |
innovation |
inovácia, obnovenie, vynovenie
- zavedenie úplne nového výrobku alebo služby, prípadne ich čiastkové
zmeny, napr. tzv. facelift v automobilovom priemysle |
innovative marketing |
inovatívny marketing - princíp osvieteného
marketingu, ktorý vyžaduje, aby organizácia hľadala skutočné produktové a
marketingové zlepšenia, inovácie |
input |
vstup, vchod; vstupný údaj; vstúpiť, vstupovať, zaviesť, zavádzať; informácia vložená do systému na spracovanie dát; informácia získaná v procese
ľudského uvažovania |
inseparability |
neoddeliteľnosť - jedinečná vlastnosť služieb; skutočnosť, že službu nemožno oddeliť od jej poskytovateľa alebo od situácie, v ktorej sa táto
služba vyskytuje |
insert |
príloha, vkladačka; nový materiál vložený do už napísaného príbehu |
insert studio |
malé štúdio na rozhovory alebo šoty |
inside sales force |
vnútorní predajcovia - vnútorní
predávajúci, ktorí vykonávajú svoju prácu zo svojich kancelárií po
telefóne, cez internet, alebo cestou prijímania návštev potenciálnych
kupujúcich |
insider trading |
obchodovanie zasvätenej osoby
s cennými papiermi verejne obchodovateľnej firmy na burze; nelegálne
využívanie dôverných informácií |
installations |
zariadenie, pracovné,
kapitálové prostriedky - nestávajú sa súčasťou produktu, ale tvoria veľkú
časť vybavenia závodov alebo podnikov, napr. výrobné linky a stroje,
generátory, pece a pod. |
installment |
splátka určitej pravidelnej
čiastky; čiastková dodávka |
Institute of Public Relations (IPR) |
britská spoločnosť pre public relations |
institutional advertising |
inštitucionálna reklama, prezentujúca organizáciu ako celok |
institutional advertisement |
inštitucionálny reklamný šot, inzerát a pod., ktorých cieľom je budovať skôr goodwill, imidž organizácie než propagovať špecifický tovar alebo službu |
institutional investors |
neosobní držitelia balíkov cenných papierov; významná časť finančného alebo investorského publika, pozostávajúca z osôb zodpovedných za investície
fondov, bánk, poisťovní, penzijných fondov, univerzít a pod. |
institutional market |
inštitucionálny trh - školy, nemocnice,
domy opatrovateľskej služby, väznice a iné inštitúcie, ktoré poskytujú
výrobky a služby ľuďom, o ktorých sa starajú |
intangibility |
nehmatateľnosť - unikátna vlastnosť služieb; fakt, že služby pred rozhodnutím o ich kúpe nemôžete vidieť, ohmatať, držať, vyskúšať |
intangible assests |
nehmotné, nehmatateľné aktíva
organizácie, napr. značka, goodwill, povesť, patenty, autorské práva...;
opak tangible assets, hmotné, hmatateľné aktíva |
integrated (marketing) communication/s
(IMC) |
integrovaná (marketingová) komunikácia - koncept navrhovania marketingových komunikačných programov, ktoré koordinujú všetky propagačné činnosti:
reklamu, osobný predaj, podporu predaja a public relations tak, aby všetky publiká dostávali konzistentné posolstvo;
starostlivá integrácia a koordinácia mnohých komunikačných kanálov
organizácie s cieľom dostať k adresátovi jasné, konzistentné a pôsobivé
posolstvo o organizácii a jej produktoch |
integrated direct marketing |
integrovaný priamy (direkt) marketing -
direkt marketingové kampane, ktoré využívajú viacero nástrojov a viacero
krokov s cieľom zlepšiť odozvu a zvýšiť zisk |
integrated logistics management |
integrovaný logistický manažment;
integrované riadenie logistiky - logistický koncept, ktorý zdôrazňuje
tímovú prácu vo vnútri organizácie aj v organizáciách marketingového kanála
s cieľom maximalizovať výkon celého distribučného systému |
integration, horizontal |
horizontálna, vodorovná
integrácia, zlučovanie - splývanie spoločností rovnakého odvetvia |
integration, vertical |
vertikálna, zvislá integrácia,
zlučovanie - splývanie spoločností nadväzujúcich odvetví |
intensive distribution |
intenzívna distribúcia - distribučná stratégia, pri ktorej výrobca predáva produkty alebo služby na toľkých miestach na danom území, na koľkých je to
len možné |
interactive |
dialógový, interaktívny, konverzačný; technológie umožňujúce účasť adresáta na komunikácii |
interactive marketing |
interaktívny marketing -
obojsmerná komunikácia medzi kupujúcim a predávajúcim - často v digitálnom prostredí, kde kupujúci kontroluje druh a množstvo
informácií, ktoré dostáva od predávajúceho; tréning pracovníkov v službách,
aby ovládali jemné umenie interakcie so zákazníkmi s cieľom uspokojiť ich
potreby; niekedy sa tento pojem nesprávne definuje ako synonymum on line
marketingu |
interdependence |
vzájomná závislosť - téza vychádzajúca z teórie systémov, ktorá tvrdí, že prvky systémov sa nemôžu správať jednostranne a že všetky prvky systému sa
vzájomne ovplyvňujú; správanie je potom produktom systémov, nie jednotlivých prvkov systémov |
interest rate |
úroková miera, sadzba -
percento z celkovej hodnoty požičanej hodnoty |
interface |
združenie dvoch organizácií, jednotlivcov alebo síl; rozhranie, medzičlánok |
intermarket segmentation |
medzitrhová segmentácia, medzinárodná
trhová segmentácia - vytváranie zákazníckych segmentov s podobnými
potrebami a nákupným správaním napriek tomu, že sú v rozličných krajinách |
intermecial |
vmedzerený; reklama vložená medzi kliknutím na web stránku a objavením sa ďalšej obrazovky; interstitial |
intermediary |
sprostredkovateľ, mediátor |
intermediate goods |
medziprodukty, polotovary -
produkty, ktoré vstupujú do hotových výrobkov a služieb |
intermediating publics |
sprostredkujúce publiká, pomocou ktorých je možné dosiahnuť cieľové publikum |
intermodal transportation |
kombinovaná doprava, pozostávajúca z rozličných druhov transportu s cieľom využiť najlepšie vlastnosti každého z nich;
kombinácia dvoch a viacerých druhov dopravy |
internal |
vnútorný,domáci, interný |
internal boundary spanner |
spojka, styčný dôstojník - jednotlivec, ktorý slúži ako svorník spájajúci dve alebo viacero skupín v komunikačnej sieti organizácie; liaison |
internal communication / s |
vnútorná komunikácia; komunikácia s personálom alebo
zamestnancami či akcionármi firmy alebo organizácie |
internal databases |
interné, vnútorné databázy - elektronická
zbierka informácií o spotrebiteľoch a trhu, založená na zdrojoch údajov vo
vnútri organizácie, v jej sieti |
internal financing |
vnútorné, vlastné financovanie
- platenie z vlastných zdrojov organizácie, napr. zo zisku |
internal marketing |
vnútorný marketing - koncept, podľa ktorého organizácia poskytujúca služby sa musí sústreďovať na svojich zamestnancov, alebo vnútorný trh, skôr než
sa môže obrátiť na svojich zákazníkov; orientácia a motivácia zamestnancov,
ktorí sú v kontakte so zákazníkmi a podporných služieb tak, aby pracovali
ako tím s cieľom zabezpečiť uspokojenie zákazníka |
internal publication |
interná publikácia, zameraná na personál firmy alebo členov organizácie |
internal rate of return (IRR) |
vnútorná, interná výnosová
miera - meradlo výnosnosti rozličných projektov z hľadiska návratnosti
nákladov na ne |
Internal Revenue Service (IRS) |
federálny daňový úrad USA,
ktorý vyberá federálnu daň z príjmu |
internal secondary data |
vnútorné druhotné údaje - už zozbierané dáta, ktoré má organizácia alebo firma k dispozícii |
International Association of Business Communicators, (IABC) |
medzinárodné združenie ľudí, zaoberajúcich sa komunikáciou v podnikaní |
International Committee of Public Relations Consultancy Associations, (ICO) |
medzinárodné združenie asociácií public relations agentúr |
International Monetary Fund
(IMF) |
Medzinárodný menový fond |
International Public Relations Association (IPRA) |
medzinárodné združenie public relations |
Internet |
celosvetová digitálna sieť spájajúca milióny počítačov, umožňujúca používateľovi prístup k informáciám a dokumentom
obrovského rozsahu |
internet marketing channels |
internetové marketingové kanály - kanály, ktoré využívajú internet na sprístupnenie spotreby alebo používania tovarov a služieb pre spotrebiteľov
alebo priemyselných nákupcov |
interorganizational communication |
medziorganizačná komunikácia - štruktúrovaná komunikácia medzi organizáciami, ktorá ich spája s ich okolím |
interpersonal communication |
medziľudská komunikácia - výmena posolstiev medzi jednotlivcami, ktorou sa delia o potreby, vnímanie a hodnoty a ktorou sa rozvíjajú vzájomné významy
a očakávania |
interpretation |
výklad, preklad, interpretácia, tlmočenie |
interpreter |
tlmočník |
intertype competition |
medzitypová konkurencia - konkurencia medzi rozličnými nepodobnými typmi predajní spôsobená zmiešaným merchandisingom |
interstitial |
vmedzerený; reklama vložená medzi kliknutím na web stránku a objavením sa ďalšej obrazovky; intermecial |
intervening public |
sprostredkujúce publikum - ľudia, ktorí môžu sťažiť organizácii dosiahnuť tých, ktorých sa usiluje ovplyvniť alebo získať ich súhlas |
interview |
rozhovor, pohovor, interview |
interviewee |
s kým sa vedie rozhovor, interview |
interviewer |
kto vedie rozhovor, interview či už v prieskume alebo pre médiá alebo v šou |
intranet |
sieť počítačov používajúca internetové štandardy na distribúciu informácií v ohraničenom priestore, napr. organizácie, podniku |
introduction |
úvod (knihy) |
introduction stage |
úvodná fáza - prvá fáza životného cyklu produktu,
keď sa produkt prvýkrát distribuuje a dostáva do predaja, v ktorej predaj rastie pomaly a zisk je malý; introductory phase |
introductory phase |
úvodná fáza - prvá fáza životného cyklu produktu,
keď sa produkt prvýkrát distribuuje a dostáva do predaja, v ktorej predaj rastie pomaly a zisk je malý;
introduction stage |
intrusion |
dotieravosť, vyrušovanie, intrúzia - nedovolené zaznamenávanie alebo pozorovanie súkromné dokumenty iných ľudí, ich vlastníctva alebo komunikácie |
invalid |
neplatný, neschopný; invalid, invalidný |
invasion of privacy |
porušenie súkromia - štyri oblasti, v ktorých jedna entita môže narušiť súkromie niekoho iného: privlastnenie (appropriation), uverejnenie súkromnej
informácie, intrúzia alebo uverejnenie nepravdivej informácie |
inventory |
zásoby, inventár - fyzický materiál nakúpený od dodávateľov, ktorý môže ale nemusí byť spracovaný a je k dispozícii na predaj zákazníkom; jedinečný
prvok služieb - potreba mať k dispozícii poskytovateľa služieb a s tým spojené náklady |
inventory control manager |
manažér zásobovania - predpovedá dopyt po uskladnených tovaroch, koordinuje výrobu s výrobnými manažérmi, sleduje súčasnú úroveň dodávok, aby
uspokojil zákazníkov |
investigate |
vyšetriť, preskúmať, zistiť, pátrať |
investigation |
vyšetrenie, výskum, zisťovanie, pátranie |
investigative journalism |
novinárstvo, ktoré skúma súvislosti a pozadie faktov a udalostí, investigatívna žurnalistika |
investment company |
investičná spoločnosť, ktorá
zhromažďuje financie a investuje ich vo veľkom |
investment conference |
investorská konferencia - stretnutie za účasti investorov-profesionálov s cieľom sledovať prezentácie firiem |
investment counsel |
investičný poradca |
investor relations |
vzťahy s investormi, majiteľmi akcií |
investor relations officer |
pracovník vo verejne obchodovateľných spoločnostiach, zodpovedný za komunikáciu a vzťahy s finančnými médiami, analytikmi, portofóliovými manažérmi a
individuálnymi investormi; IRO |
invisible hand |
neviditeľná ruka (trhu), ktorá
riadi pomery na voľnom trhu |
invitation |
pozvanie, pozvánka |
invoice |
faktúra, účet, súpis údajov o
množstve, hodnote a prepravných poplatkoch; fakturovať, účtovať |
invoice cost |
fakturačná cena - cena tovaru
uvedená na faktúre alebo účte, ktorá sa môže znížiť o zľavu |
involvement |
zainteresovanosť, angažovanosť - osobný, spoločenský a ekonomický význam nákupu pre zákazníka |
IPR (Institute of Public Relatons) |
britská spoločnosť pre public relations |
IPRA (International Public Relatios Association) |
medzinárodné združenie public relations |
IRO |
investor relations officer; pracovník vo verejne obchodovateľných spoločnostiach, zodpovedný za komunikáciu a vzťahy s finančnými médiami, analytikmi,
portofóliovými manažérmi a individuálnymi investormi |
iron law of wages |
železný zákon miezd - teória,
podľa ktorej mzdy sa vyvíjajú tak, že pokrývajú len základné životné
potreby |
ISDN |
integrated systems data networks; systém optických káblov, umožňujúci distribúciu mnohých a neobmedzených foriem elektronickej dvojsmernej komunikácie |
ISO 14000 |
celosvetová norma pre environmentálnu kvalitu a prax zeleného
marketingu |
ISO 9000 |
medzinárodné normy pre registráciu a certifikáciu kvality riadenia výroby a poskytovania služieb a zabezpečenia kvality |
ISP |
internet service provider - poskytovateľ internetových služieb |
issue |
sporný bod, problém; vydanie; vec, ktorá znepokojuje organizáciu |
issue advertising |
inzercia a reklama upozorňujúca na pálčivé, aktuálne otázky a problémy; reklama s cieľom komunikovať stanovisko organizácie k určitému problému a
generovať podporu pre toto stanovisko; advocacy advertising |
issue and opportunity management |
riadenie sféry problémov a možností organizácie; analýzy, plány a aktivity zamerané na systematické zaobchádzanie s problémovými otázkami a
príležitosťami organizácie |
issues management |
cieľavedomé narábanie s potenciálnymi problémami; špeciálna komunikácia v problémovom prostredí; proces identifikácie potenciálnych problémov,
ktoré môžu mať vplyv na organizáciu a riadenie aktivít organizácie vo vzťahu k týmto problémom |