R&D |
research and
development - výskum a vývoj
|
rack jobber |
regálový veľkoobchodník - veľkoobchodník, dodávajúci
tovar na vlastné regály alebo police na vystavovanie tovaru na prenajatom
mieste v maloobchode; tiež veľkoobchodník vykonávajúci niektoré funkcie
distribučného kanála a predávajúci napr. do konsignačného skladu; jobber;
truck jobber; wagon jobber |
radio |
rozhlas |
rally |
zotavenie sa - vzostup ceny
cenných papierov |
random sample |
náhodná vzorka, pri ktorej
výbere má každý prvok rovnakú možnosť byť vybratý |
range |
rozpätie, rozsah, rozdiel
medzi najnižšou a nyjvyššou cenou cenných papierov v určitom období |
raster |
raster, mriežka - sústava čiar
alebo bodov, ktoré vytvárajú obraz |
rate |
pomer, podiel, miera, kvóta; percento, sadzba; počet; pomerná rýchlosť, tempo; tarifa, cena, poplatok |
rate of return |
miera návratnosti, návratnosť
- ukazovateľ návratnosti investícií |
rating |
ohlas, hodnotenie, známkovanie, klasifikácia; odhad úveruschopnosti; stanovenie spôsobilosti |
rating (TV or radio) |
sledovanosť - percento domácností na trhu, ktoré sledujú určitý televízny program alebo rozhlasovú stanicu |
rating point |
jedno percento zo všetkých domácností,
ktoré sledujú určitý televízny alebo rozhlasový program v určitom čase |
ratio |
pomer; koeficient; percento; prevodový pomer, prevod; ukazovateľ |
raw materials |
suroviny - poľnohospodárske
(napr. bavlna),
lesnícke (napr. drevo) alebo ťažobné produkty (uhlie, ruda a pod.), ktoré
vstupujú do hotových výrobkov |
reach |
dosah - počet rozličných ľudí alebo domácností, ktorých zasahuje reklama |
reactive public relations |
komunikácia iba reagujúca na vonkajšie okolnosti a udalosti, bez dlhodobejšej stratégie, plánovania a implementácie; opak proactive public relations |
relative URL's link |
neúplná, relatívna web adresa, odkazujúca len súbor - napr."a.html"; na
rozdiel od absolute URL's link |
reactive strategy |
reaktívna stratégia - stratégia nového produktu, ktorá postupuje pri odpovedi na nové veci konkurencie obranne a vyvíja nový produkt |
reader |
čitateľ; čítacie zariadenie, snímač; výber textov; korektor |
readership |
čitatelia, čitateľská obec, publikum; docentúra; lektorstvo |
readership survey |
čitateľský prieskum - štúdia,
ktorá má určiť vlastnosti, preferencie a čitateľské návyky určitého publika |
readibility study |
štúdia, skúmanie čitateľnosti
- posúdenie čitateľnosti a zrozumiteľnosti nejakého textu alebo jeho časti
pre dané publikum |
reaganomics |
reaganomika - hospodárska
politika, ktorú presadzoval v 80-tych rokoch 20. stor. americký prezident
Ronald Reagan: podpora voľného trhu a konzervativizmu |
real earnings |
reálne zárobky, skutočné
príjmy - mzdy, platy, zisky, očistené od inflácie |
real estate |
nehnuteľnosti, reality -
pozemky, pôda, budovy, domy, prírodné zdroje |
real interest rate |
reálna, skutočná úroková
miera, upravená o percento inflácie |
real rate of return |
reálna, skutočná návratnosť
investície, upravená o percento inflácie |
real time bidding
(RTB) |
ponukové konanie,
aukcia v reálnom čase - automatizované prezentovanie on-line reklamy pri
zhliadnutí stránky, založené na okamžitom prenose demografických dát o
človeku prezerajúcom si stránku jej vydavateľa cez on-line burzu viacerým
inzerentom, ktorí automaticky posielajú svoje ponuky, z ktorých je
prezentovaná tá s najvyššou cenou |
real wages |
reálne, skutočné mzdy,
upravené o percento inflácie a vyjadrujúce kúpnu silu miezd |
rear screen projection |
premietanie priesvitiek za hovoriacim alebo moderátorom, takže tvoria pozadie |
rebate |
zľava, rabat -
zľava z ceny; podpora predaja, pri ktorej po predložení dokladu o kúpe vrátia zákazníkovi časť peňazí |
recap |
recapitulation; rekapitulácia predmetnej veci, seriálu alebo programu |
receipt |
potvrdenie o platbe,
potvrdenka, účet, blok |
receipt of goods (R.O.G.) |
oficiálny dokument,
potvrdzujúci prijatie vymenovaných tovarov; goods receipt |
receive site |
prijímacie miesto - miesto, kam sa vysiela satelitný program |
receiver |
prijímač, príjemca, prijímateľ - v komunikácii adresát prenášanej informácie; v marketingu spotrebiteľ, ktorý číta, počuje alebo vidí posolstvo
odoslané zo zdroja v komunikačnom procese |
recession |
hospodárska
recesia, úpadok, útlm, kríza |
reciprocal
buying |
priemyslový
nákupný postup, pri ktorom sa dve organizácie dohodnú, že budú navzájom
kupovať svoje produkty; reciprocity |
reciprocity |
reciprocita, vzájomnosť - priemyslový nákupný postup, pri ktorom sa dve organizácie dohodnú, že budú navzájom kupovať svoje produkty;
reciprocal buying |
recognition |
poznanie; uznanie; zisťovanie, prieskum |
recruitment |
posila, posilnenie, doplnenie, rozširovanie; nábor, odvádzanie, verbovanie |
recycling |
recyklovanie, recyklácia - využitie technologického rozvoja na niekoľkonásobný prechod produktu výrobným cyklom |
red ink |
červený atrament, finančná
strata v podnikaní, červené čísla, fiškálny deficit |
red tape |
červená páska - zbytočná,
nadmerná byrokracia, zdĺhavé administratívne konanie |
reduce |
zmenšiť, redukovať; zmenšiť veľkosť vizuálu pri jeho reprodukcii |
reengineering |
reštrukturalizácia, transformácia; restructuring; streamlining - úsilie o efektívnejšie firmy, schopné globálne konkurovať, využívajúce obmedzovanie
duplicitných činností v pobočkách firiem, zatváranie alebo zmeny stratových závodov a kancelárií a prepúšťanie zamestnancov |
reference |
dobrozdanie, odporúčanie, posudok, referencia; osoba, ktorá môže dať referenciu; zmienka, narážka, odkaz, odvolávka |
reference group |
referenčná skupina - ľudia, na ktorých sa človek obracia ako na kritérium sebahodnotenia alebo zdroj osobných noriem |
reference
price |
porovnávacia, referenčná cena
- cena, ktorú si kupujúci pamätajú a s ktorou porovnávajú aktuálnu cenu
produktu |
refreshments |
občerstvenie; povzbudenie, osvieženie |
refusal |
odmietnutie, zamietnutie, odopretie; odmietnutie poslušnosti; zdráhanie |
refunding |
refundácia, refundovanie -
vrátenie peňazí za reklamovaný produkt |
regional marketing |
regionálny marketing - spôsob geografickej segmentácie, pri ktorom sa pripravuje marketingový plán zohľadňujúci miestne rozdiely vo vkuse, vnímaných
potrebách alebo záujmoch |
regional rollout |
regionálne rolovanie - postupné uvedenie nového produktu na dané geografické územie s cieľom umožniť postupný nábeh výroby a postupné budovanie
marketingu |
regional shopping centre / center |
regionálne nákupné centrum - prímestské nákupné centrum s počtom obchodov do 100, priťahujúce zákazníkov zo vzdialenosti 8-16 km,
zvyčajne s jedným-dvoma kľúčovými obchodmi |
registered mail |
registrovaná pošta, doporučená
poštová zásielka, rekomando |
registrar |
agent alebo úradník podniku, ktorý vedie záznamy o jeho cenných papieroch a potvrdzuje, že meno na každej vydanej akcii zodpovedá menu vlastníka |
registration |
registrácia |
regulation |
regulácia, usmernenie, úprava; právna úprava - právo upravujúce správanie sa podnikateľských subjektov;
tvrdenie vychádzajúce z teórie systémov, ktoré uvádza, že správanie sa
systémov je podmienené a prispôsobuje sa pomocou interakcie s ostatnými
systémami |
reinforcement |
posilnenie - odmena, ktorá smeruje k posilneniu odpovede (reakcie) |
rejection |
odmietnutie. zamietnutie, vyradenie, potlačenie; vyradenie tovaru; nepodarok |
relationship marketing |
vzťahový marketing - spájanie organizácie s jej zákazníkmi, zamestnancami, dodávateľmi a ďalšími partnermi pre vzájomné dlhodobé výhody |
relationship selling |
vzťahový predaj - budovanie zväzkov so zákazníkmi založené na dlhodobej pozornosti predajcu a jeho oddanosti ich vyvíjajúcim sa
potrebám |
relative market share |
pomerný podiel na trhu - predaj firmy alebo obchodnej podnikateľskej jednotky delený predajom najväčšej firmy v odvetví; často sa používa ako
vodorovná os pri analýze podnikateľského portfólia |
release |
uvoľniť (na uverejnenie), dať súhlas na publikáciu, zverejniť, vytlačiť, uviesť do distribúcie, na trh; dať do predaja; pustiť, uvoľniť; pustiť na
slobodu; zhadzovať (bomby); vzdať sa nároku; news release, tlačová informácia |
release date |
deň a čas uverejnenia tlačovej informácie |
reliability |
hodnovernosť, vierohodnosť; vlastnosť výskumnej metódy, zaručujúca, že pri opakovanom skúmaní rovnakého javu sa dosiahnu rovnaké výsledky |
reminder |
pripomienka; znamenie; upomienka |
reminder advertisement |
pripomínajúca reklama, inzercia - reklama, inzercia posilňujúca predošlú znalosť produktu |
reminder institutional advertisement |
pripomínajúca inštitucionálna reklama, inzercia - pripomínajúca reklama, inzercia, upozorňujúca na meno spoločnosti, firmy, organizácie, inštitúcie |
remote |
rozhlasové alebo televízne vysielanie z iného než zvyčajného štúdia s využitím telefónov alebo mikrovlnného prenosu; remote broadcast |
remote broadcast |
rozhlasové alebo televízne vysielanie z iného než zvyčajného štúdia s využitím telefónov alebo mikrovlnného prenosu; remote |
rent |
renta,
poplatok za používanie majetku, napr. domu, auta a pod.; dôchodok |
repeat purchaser |
opätovný kupujúci, zákazník - človek, ktorý vyskúšal produkt, bol spokojný a kupuje zasa |
repetitve decisions |
opakované, opakujúce sa rozhodnutia - rozhodnutia, ktoré sa počas pracovného roka opakujú v štandardných intervaloch |
reply card |
odpovedná karta |
repositioning |
zmena pozície, vnímania - zmena miesta, ktoré ponuka zaujíma v mysliach spotrebiteľov v porovnaní s konkurenčnými produktmi |
representation |
reprezentácia; znázornenie, zachytenie, stelesnenie; podoba, postava; zastúpenie; poslanecký zbor |
representative |
predstaviteľ, poverenec, splnomocnenec, delegát, reprezentant; reprezentatívny, typický, symbolizujúci; zastupiteľský |
repressive tax |
represívna, odradzujúca,
"trestná" daň s cieľom znížiť spotrebu alebo výrobu, napr. alkoholu,
cigariet a pod. |
reprint |
dotlač, reprint, ďalšie alebo nové vydanie tlačenej publikácie |
reproduction fee |
poplatok za šírenie |
reputation |
povesť, meno, renomé, reputácia; úcta; autorita; chýr |
requirements contract |
požiadavkový kontrakt, zmluva na základe požiadaviek - zmluva, ktorá požaduje, aby produkt od jedného predajcu napĺňal všetky alebo časť potrieb
kupujúceho počas daného obdobia |
resale price maintanance |
vertikálne určovanie cien - prax, pri ktorej predajcovia nesmú predávať pod minimálnu predajnú cenu; vertical price fixing |
research |
výskum, prieskum, skúmanie; vykonávať prieskum, výskum, skúmať |
research and
development |
výskum a vývoj;
(R&D)
|
research - empirical |
empirický prieskum, využívajúci skúsenosť a pozorovanie zmyslami bez snahy usporiadať výsledky do systému alebo teórie |
research - basic or pure |
základný alebo čistý výskum, skúmajúci javy často pomocou budovania a overovania teórií bez snahy aplikovať výsledky na riešenie praktických problémov |
research - applied |
aplikovaný výskum, usilujúci sa riešiť problémy aplikáciou výsledkov výskumu na javy spojené s problémom |
research intensive
industry |
odvetvie náročné
na výskum, výskumno intenzívny priemysel - oblasti, ktoré si vyžadujú veľa
investícií do výskumu a vývoja, tzv. high-tech, napr. biotechnológie,
elektronika, farmaceutický priemysel a pod. |
research - social |
sociálny, spoločenský výskum - základný alebo aplikovaný výskum javov v oblasti spoločenských vied: psychológie, sociálnej psychológie, antropológie,
komunikácie a masovej komunikácie (väčšina výskumov vo sfére public relations patrí do tejto kategórie) |
research - evaluation |
hodnotiaci výskum účinnosti programov a projektov s cieľom zlepšiť ich |
research - historical |
historický výskum - zber informácií jestvujúcich vo forme historických dokumentov, osobných materiálov, novín a časopisov a úradných záznamov |
research - descriptive |
deskriptívny, opisný výskum, charakterizujúci jestvujúce podmienky, status quo, individuálne a skupinové názory, postoje a správanie sa, využívajúc
experiment, ktorý zvyčajne slúži na overenie teórie alebo hypotézy |
research - formal, scientific, or quantitative |
formálny, vedecký alebo kvantitatívny výskum, prísne dodržiavajúci zásady vedeckého skúmania, akými sú pravidlá empirického pozorovania, náhodný výber
vzoriek v prieskumoch, porovnávanie výsledkov so štatistickými normami a zabezpečenie opakovania výsledkov |
research - informal, or nonscientific |
neformálne, nie vedecké skúmanie bez využitia vedeckých metód, zvyčajne s cieľom predbežného prieskumu pred použitím prísnejších metód |
research - qualitative |
kvalitatívny výskum zacielený na hodnotu programov alebo skúmajúci iné otázky s využitím neformálnych alebo formálnych postupov |
research - primary |
primárny, prvotný, terénny výskum, využívajúci osobné získavanie dát alebo zhromažďovanie údajov z "prvej ruky" |
research - secondary |
sekundárny, druhotný výskum, výskum "od zeleného stola", využívajúci poznatky iných alebo zber údajov z "druhej ruky" |
research - formative |
formatívny výskum, získavajúci informácie na úpravu plánov kampaní počas ich implementácie |
research - summative |
sumárny výskum, získavajúci informácie s cieľom monitorovať kampaň a dokumentovať jej účinnosť ako celku alebo jej častí |
reseller |
priekupník - veľko- alebo maloobchodník, ktorý kupuje fyzické produkty a znovu ich predáva bez akejkoľvek úpravy |
reserve |
rezerva - niečo
odložené do zásoby; vo finančníctve časť vkladov, ktoré si banka necháva
alebo ukladá v centrálnej banke |
reserve currency |
rezervná mena -
silná zahraničná mena, ktorú drží v zálohe ústredná banka na splácanie
záväzkov voči zahraničiu |
reserve
requirement |
povinná,
požadovaná rezerva - minimálna suma vkladov a bankoviek, ktorú musí banka
držať a nepožičiavať na základe regulácie centrálnej banky |
resident buyer |
rezidentný nákupca -
organizácia sídliaca v centre veľkoobchodného trhu a slúžiaca veľmi malým
alebo priveľmi vzdialeným malobchodníkom, pre ktorých by sa nevyplatilo mať
stálu nákupno-predajnú organizáciu |
resource |
zdroj, zásoba; nápad, myšlienka, dôvtip, východisko |
respondent |
účastník prieskumu, respondent; kto sa zúčastňuje prieskumu alebo výskumu odpovedaním na otázky |
response |
odpoveď, reakcia, ohlas, ozvena, odozva; reagovať |
responsibility |
zodpovednosť; spoľahlivosť;, solídnosť; povinnosť; solventnosť, záruka |
restructuring |
reštrukturalizácia, transformácia; reengineering; streamlining - úsilie o efektívnejšie firmy, schopné globálne konkurovať, využívajúce obmedzovanie
duplicitných činností v pobočkách firiem, zatváranie alebo zmeny stratových závodov a kancelárií a prepúšťanie zamestnancov |
résumé |
zhrnutie, súhrn, záver, rezumé |
retail |
maloobchod; retailing - maloobchodné podnikanie
- všetky aktivity zahrnuté v predaji, najímaní a zabezpečovaní tovarov a služieb pre konečných
spotrebiteľov: jednotlivcov, rodiny alebo domácnosti na ich konečnú spotrebu, neobchodné
použitie |
retail gravitation |
príťažlivosť obchodu
(maloobchodu) - sila príťažlivosti určitého nákupného centra, obchodu,
mesta; vo všeobecnosti: čím väčšie nákupné centrum, tým väčšia schopnosť
prilákať ľudí zo vzdialených miest |
retail life cycle |
životný cyklus maloobchodu - koncept opisujúci predaj v malom štyrmi štádiami: počiatočným rastom, zrýchleným vývojom, zrelosťou a poklesom |
retail positioning matrix |
matrica pozicionovania maloobchodu - rámec pozicionovania maloobchodných miest na základe šírky ponuky produktov a pridanej hodnoty |
retail price index |
index
maloobchodných cien - ukazovateľ zmeny životných nákladov |
retail trade |
maloobchodný trh, sektor -
časť trhu, ktorá je konečným spotrebiteľom výrobkov a služieb; jednotlivci,
rodiny a domácnosti; obsuhujú ju maloobchodníci |
retailer |
maloobchodník - obchodný
sprostredkovateľ, ktorý predáva konečnému spotrebiteľovi;
podnik, ktorého obrat pozostáva hlavne z maloobchodného predaja |
retailer(') cooperative |
maloobchodné združenie,
umožňujúce členom využiť svoju nákupnú silu na vyjednanie lepších podmienok
od výrobcov a deliť si marketingové náklady |
retailer-sponsored cooperative chain |
spolupracujúci maloobchodný reťazec - zmluvný systém zahrnujúci nezávisle vlastnené obchody tak, že vystupujú ako reťazec |
retail
advertising |
maloobchodná
reklama, reklama maloobchodu, maloobchodníka - reklamné pôsobenie
maloobchodu na konečného spotrebiteľa |
retail credit |
maloobchodný, spotrebiteľský úver pre spotrebiteľov na kúpu výrobkov
a/alebo služieb |
retailing |
maloobchodné podnikanie, maloobchod - všetky aktivity zahrnuté v predaji, najímaní a zabezpečovaní tovarov a služieb pre konečných
spotrebiteľov: jednotlivcov, rodiny alebo domácnosti na ich konečnú spotrebu, neobchodné
použitie; retail |
retailing mix |
maloobchodný mix - strategické zložky, ktoré riadi maloobchodník, vrátane tovarov a služieb, fyzickej distribúcie a komunikačnej taktiky |
retained earnings |
zadržaný,
nerozdelený zisk |
retainer |
záloha, záloha na honorár; poplatok; preddavok |
retainer basis |
odmeňovanie na základe pravidelného poplatku |
retainer fee |
udržiavací poplatok; paušálny poplatok |
retirement fund |
dôchodkový,
penzijný fond; pension fund |
retouch |
retuš; retušovať; zlepšiť definíciu fotografie pred poltónovou reprodukciou |
return |
storno, návratka - výplata alebo kredit zákazníkovi za položku vrátenú predajcovi |
return of capital |
návratnosť kapitálu |
return on
advertising investment |
návratnosť
investície do reklamy - čistá návratnosť investície do reklamy, vydelená
nákladmi na túto investíciu |
return on equity |
návratnosť akciového kapitálu - pomer čistého zisku a objemu akciového
kapitálu |
return on investment (ROI) |
návratnosť investície - pomer zdaneného čistého zisku a investície naň použitej |
return on marketing investment |
návratnosť investície do
marketingu - čistá
návratnosť investície do marketingu, vydelená nákladmi na túto investíciu;
marketing ROI |
return on sales |
návratnosť predaja
- pomer zisku pred zdanením a objemu čistého predaja |
retweet |
sloveso - znovu uverejniť
alebo preposlať (forwardovať) určitú správu, informáciu v sociálnom
mikroblogovom médiu Twitter; podstatné meno - takto opätovne uverejnená
alebo preposlaná informácia |
revenue |
príjem, dôchodok, výnos, tržba,
obrat |
revenue generation |
vytváranie dôchodku, generovanie tržby |
reversal |
obrátený záber; záber na interviewujúceho, ktorý sa pozerá na osobu, dávajúcu rozovor |
reverse |
negatív; vytlačiť materiál bielym typom na tmavé pozadie; pri výreze obrazu prevod na negatív |
reverse leverage |
obrátená "páka" -
stav, keď je úrok z pôžičky vyšší než návratnosť investície požičanej sumy;
negative leverage |
reverse logistics |
spätná logistika - proces opätovného získavania recyklovateľných a znovu použiteľných materiálov, odpadov a znovu spracovaných položiek z bodu
spotreby alebo použitia na opravu, prepracovanie alebo zneškodnenie či uloženie |
reverse marketing |
spätný marketing - úsilie organizačných kupujúcich vybudovať také vzťahy, ktoré formujú dodávateľské produkty, služby a schopnosti
tak, aby vyhovovali potrebám kupujúcich a ich zákazníkov |
review |
posudok, kritika, recenzia; komentár k udalosti, dielu alebo predstaveniu, výkonu; správa, správy, prehľad; revue (časopis); revue, show, estráda;
spätný pohľad; kontrola; posudzovať, recenzovať; opakovať, precvičovať |
rich media |
bohaté médiá, silné nástroje, komplexné oslovovanie - on-line propagácia, napríklad reklamné prúžky, využívajúca audio, video a interaktívne možnosti
internetu na pritiahnutie väčšej pozornosti návštevníkov a vnášajúca do posolstva prvok zábavy |
right to return |
právo vrátenia
kúpených produktov, ak s nimi zákazník nie je spokojný |
risk |
riziko,
nebezpečenstvo |
risk assessment |
zhodnotenie risku, stupňa rizika v krízovom public relations plánovaní |
risk capital |
rizikový kapitál,
riziková investícia - hodnota investovaná do projektu, ktorý môže buď
priniesť vysoký výnos, alebo veľkú stratu |
risk management |
riadenie rizikových postupov; plánovanie a realizácia stratégií na zvládnutie rizík |
risk premium |
riziková prémia -
výnos z rizikovej investície, vyšší oproti výnosu z nerizikovej investície,
ktorý motivuje investovať do rizkového projektu |
road show |
prezentačné turné; séria propagačných akcií; divadelné predstavenie súboru na zájazde; pohostinské predstavenie |
Robinson-Patman Act (1936) |
Robinsonov-Patmanov zákon (USA) - úprava stavajúca mimo zákona cenovú diskrimináciu voči rozličným kupujúcim toho istého produktu,
ktorej výsledkom je podstatné obmedzenie konkurencie alebo pomoc vzniku monopolu;
zakazuje napr. cenovú diskrimináciu a umožňuje federálnej obchodnej komisii
regulovať množstvové zľavy |
Rochdale
Principles |
Rochdaleské
princípy - pravidlá organizovania a fungovania spotrebných družstiev,
sformulované družstvom v Rochdale vo Veľkej Británii v r. 1844 |
rock the boat |
rozkývať loď, vyvolať rozkol - povedať alebo urobiť niečo, čo narušuje daný
stav a znepokojí ľudí; v marketingu napr. prísť s neprimerane nízkou cenou
a rozkolísať trh |
ROI |
return on investment, návratnosť investícií - pomer zdaneného čistého zisku a investícií naň použitých |
roman type |
Roman, najčastejšie používaný typ písma |
rough |
náčrt, skica; predbežná podoba rukopisu alebo vizualizácia grafiky |
rough cut |
prvý strih filmu pred pridaním efektov, titulkov a zvuku |
round-table |
okrúhly stôl |
round-the-clock |
dvadsaťštyrihodinový; konaný vo dne v noci, nepretržite |
roundup |
výťah, prehľad; príbeh, materiál pripravený z viacerých zdrojov
a približujúci viacero podobných produktov; round-up |
royalty |
autorský honorár; poplatok za poskytnutie práv; tantiéma; licenčný poplatok; kráľovská hodnosť |
RSVP, rsvp |
potvrďte účasť, prosím, odpovedzte (text na pozvánkach) |
RTB |
real time bidding:
ponukové konanie, aukcia v reálnom čase - automatizované prezentovanie
on-line reklamy pri zhliadnutí stránky, založené na okamžitom prenose
demografických dát o človeku prezerajúcom si stránku jej vydavateľa cez
on-line burzu viacerým inzerentom, ktorí automaticky posielajú svoje
ponuky, z ktorých je prezentovaná tá s najvyššou cenou |
rumours |
klebety, fámy |
run on the bank |
"beh" do banky,
útok na banku - hromadný výber hotovosti z bankovej inštitúcie, ktorá
stráca dôveru klientov; bank run |