Z

 

Literatúra je zoradená podľa abecedy. Kliknite na príslušné písmeno a otvorí sa vám osobitná stránka.

A B C D E F G H CH I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

DOMOV

bullet 
Za informácie o EÚ zaplatíme 100 miliónov. Pravda, 13, 2003, No 196, p. 3.
bullet 
Za milióny nám vysvetlia, ako nám bude. Vicepremiér Csáky včera predstavil nové logo kampane o členstve SR v Európskej únii. Nový deň, 5, 2003, No 202, p. 3.
bullet 

ZÁBORSKÝ, J.: Štartovaciu čiaru dôchodkovej reformy obišli všetci. Pri reklame na dôchodok si DSS dali veľký pozor, aby neporušili zákon. ÚFT ich aj tak prešetruje. Trend, 14, 2004, No 43, p. 77.

bullet 
ZÁBORSKÝ, J. - HORNÍKOVÁ, Z.: Pred Vianocami budeme vypínať televízory. Podľa reklamných agentúr pôjde o najmohutnejšiu kampaň v dejinách Slovenska. Trend, 14, 2004, No 34, p. 22.
bullet 
ZÁBORSKÝ, J. – STOVIČKOVÁ, J.: Steven Billet: Lobisti v USA sú zväčša čestní a poctiví. Podľa amerického lobistu politik, ktorý dokáže na kampaň zohnať viac peňazí ako protivník, zvyčajne vyhrá. Trend, 12, 2002, No 24, p.10A.
bullet 
ZAHRADNÍK, B.: Prvá sonda do public relations na Slovensku. Stratégie, 1997, No 2, p. 10.
bullet 
ZAHRADNÍK, B.: Media relations. Stratégie, 1997, No 3. p. 13.
bullet 
ZAHRADNÍK, B.: V Nemecku sú public relations prirodzenou súčasťou fungovania verejnej správy. Trend, 7, 1997, No 25, p. 13A.
bullet 
ZAHRADNÍK, B.: Využívanie public relations v podnikaní na Slovensku rastie. Trend, 7, 1997, No 26, p. 6C.
bullet 
ZAHRADNÍK, B.: Komunikácia politickej strany sa nemusí obmedziť len na billboardy. Trend, 8, 1998, No 3, p. 13A.
bullet 
ZAHRADNÍK, B.: Public relations a budovanie silných značiek v slovenskom prostredí. Trend, 8, 1998, No.18, p. 13C.
bullet 
ZAHRADNÍK, B.: Komunikácia “šitá na mieru”. Stratégie, 1999, No 5, p.12.
bullet 

Zákazku získal Omnipublic. Pravda, 14, 2004, No 142, p 2.

bullet 
Západ se atraktivním mluvčím vyhýbá. Lidové noviny 12.8.2000, p. 3.
bullet 
ZATKALÍKOVÁ, A.: Lobbizmus v USA. Parlamentný kuriér, 1993, No 2, p. 4, 5, 7.
bullet 
ZELLER Jr., T., For Bloggers Seeking Name Recognition, Nothing Beats a Good Scandal, New York Times, October 31, 2005, 6.
bullet 
ZOGLIN, R.: The Magazining of TV News. Time, July, 12, 1993.
bullet 
ZOLTVÁNY, P.: Európsku identitu treba budovať aj pomocou aktívneho lobingu. SME, 12, 2004, No 69, p. 11.
bullet 
ZUMBO, B. D.: Advances in Quality of Life Research 2001. Dordrecht, Netherlands : Kluwer Academic Publichers, 2002.
bullet 

ZVERKOVÁ, S.: Bývalí prominentní politici pracujú ako lobisti. Hospodárske noviny, 13, 2005, No 16, p.16.

bullet 
ZYMAN, S.: Konec marketingu, jak sme jej dosud znali. Dotisk 1. vydání. Praha : Management Press 2008. 216 s. ISBN 978-80-7261-134-8
bullet 
ZYMAN, S. - BROTT, A.: Konec reklamy, jak jsme ji dosud znali. Dotisk 1. vydání. Praha : Management Press 2008. 256 s. ISBN 80-7261-107-0
bullet 
ŽÁRY, I.: Marketing, public relations a kvalita (kľúč k úspechu). Marketing Magazine, 2002, No 8, p.6.
bullet 
ŽÁRY, I.: Public relations - Cesta k úspechu. Bratislava, HEVI 1995. 130 s.
bullet 
ŽÁRY, I.: Public relations. Bratislava, Univerzita Komenského 1996. 114 s.
bullet 
ŽÁRY, I.: Public relations. Bratislava, ProPublicum 1997. Internetovská publikácia. cca 7 AH
bullet 
ŽÁRY, I.: Public relations na vysokých školách. In: Public relations na vysokých školách. Zborník zo seminára. Bratislava, Univerzita Komenského 1997, p. 14-29.
bullet 
ŽÁRY, I.: Public relations. Bratislava, Akadémia vzdelávania 1997. 105 s. Interné skriptum.
bullet 
ŽÁRY, I. - ďalšie články autora ďalej na tejto stránke.
bullet 
ŽÁRY, I.: Asociácia PR SR na svojom druhom valnom zhromaždení. Stratégie - Postskriptum Podlinkové aktivity, 1997, No 12, p. 6.
bullet 
ŽÁRY, I.: Komunikuj alebo – zahyň. Stratégie, 1998, No.8, P.12.
bullet 
ŽÁRY, I.: Nápady, zdroje a marketing. Stratégie, 1999, No 9, p. 16-17.
bullet 
ŽÁRY, I.: Kvalita aj v oblasti komunikácie s klientom. SME 23.11.1999, p. 2 - príloha.
bullet 
ŽÁRY, I.: Amelia Island - ostrov v mori PR. Stratégie, 2000, No. 5, p. 15.
bullet 
ŽÁRY, I.: Public Relations - komunikačná disciplína. Otázky žurnalistiky, 44, 2001, No. 1-2, p. 21-33.
bullet 
ŽÁRY, I.: Náčrt dejín public relations. Otázky žurnalistiky, 44, 2001, No. 3-4, p. 192-203.
bullet 
ŽÁRY, I.: Public relations a masmédiá – na jednej lodi? Otázky žurnalistiky, 45, 2002, No. 1-2, p. 12-22.
bullet 
ŽÁRY, I.: Tlačový tajomník - na ktorej strane barikády? Otázky žurnalistiky, 45, 2002, No. 3-4, p. 191-200.
bullet 
ŽÁRY, I.: Sebamarketing, alebo viete sa predať? Marketing Magazine, 2003, No 2, p.2.
bullet 
ŽÁRY, I.: Koľko pé má mať...? Marketing Magazine, 2003, No 3, p.14.
bullet 
ŽÁRY, I.: O marketingu (a PR) o chlp inak. Marketingové public relations? Marketing Magazine, 2003, No 4, p.16.
bullet 
ŽÁRY, I.: Teoretické základy public relations. In: Práca s verejnosťou a vzťah k lesu. Ústav pre výchovu a vzdelávanie pracovníkov lesného a vodného hospodárstva SR. Zvolen 2003, p. 7-53.
bullet 
ŽÁRY, I.: Publikum, alebo kto - komu - pre koho - s kým - bez koho - proti komu. Otázky žurnalistiky, 46, 2003, No. 1-2, p. 4-13.
bullet 
ŽÁRY, I.: Auditom k úspechu alebo kameň múdrosti. Marketing Magazine, 2003, No 5, p. 12.
bullet 
ŽÁRY, I.: Dobrý imidž (vôbec) nie je nanič. Prečo preberajú public relations agentúry úlohu reklamných agentúr? Hospodársky denník, 5, 2003, No 105, p. 14.
bullet 
ŽÁRY, I.: Reklama alebo public relations? ( prečo preberajú agentúry PR úlohy reklamných agentúr?). Marketing Magazine, 2003, No 6, p. 2.
bullet 
ŽÁRY, I.: Imidž Slovenska opäť na pretrase. Míňať na budovy, kancelárie, úradníkov – alebo na účinné aktivity? – Marketing Magazine, 2003, No 7, p. 20.
bullet 
ŽÁRY, I.: Inter..., extra. O PR a internete (intra... zatiaľ nič extra!). Marketing Magazine, 2003, No 8, p. 16.
bullet 
ŽÁRY, I.: Event marketing, resp. riadené udalosti. Načo tu bol Svätý otec? Marketing Magazine, 2003, No 10, p. 2.
bullet 
ŽÁRY, I.: Sivá teória, zelená prax. Efektívny PR manažér by mal byť komunikačne orientovaný a úprimne presvedčený, že verejnosť má právo vedieť všetko podstatné o príslušnej organizácii. Stratégie, 11, 2004, No 5, p. 16.
bullet 
ŽÁRY, I.: Perspektívy public relations na Slovensku. In: HORŇÁK, P. et al: Marketingová komunikácia na prahu tretieho tisícročia. Bratislava, Univerzita Komenského 2005, p. 17-22.
bullet 
ŽÁRY, I.: Slovakia. In: van Ruler, Betteke – Verčič, Dejan (ed.): Public Relations and Communication Management in Europe. A Nation-by-Nation Introduction to Public Relations Theory and Practice. Berlin-New York, Mouton de Gruyter 2004, p. 363-374.
bullet 
ŽÁRY, I.: Dá sa kríze vyhnúť? Alarm, security magazine, odborný časopis pre bezpečnostný manažment, 7, 2005, No. 1, p. 32-34.
bullet 
ŽÁRY, I.: Obraz náš každodenný alebo Kvalita v komunikácii a public relations. Otázky žurnalistiky, 48, 2005, No. 1-2, p. 52-59.
bullet 
ŽÁRY, I.: Metodika a nástroje vzťahov s verejnosťou. Otázky žurnalistiky, 48, 2005, p. 223-239.
bullet 
ŽÁRY, I.: Internet a public relations. – Online… Inline… Offline… Otázky žurnalistiky, 49, 2006, No 1-2, p. 25-33.
bullet 
ŽÁRY, I.: Organizácia v kríze – kríza v organizácii. Otázky žurnalistiky, 50, 2007, No. 1-2, p. 38-53.
bullet 
ŽÁRY, I.: Riadenou komunikáciou k trvalému úspechu. Public relations – Čo sú vzťahy s verejnosťou. Komunikácia firmy. Bratislava : Raabe február 2008.
bullet 
ŽÁRY, I.: Ako napísať dobrú tlačovú informáciu I. Profesionálna asistentka. Bratislava : Raabe február 2008.
bullet 
ŽÁRY, I.: Ako napísať dobrú tlačovú informáciu II. Profesionálna asistentka. Bratislava : Raabe apríl 2008.
bullet 
ŽÁRY, I.: Účinná komunikácia so zahraničnými cieľovými skupinami I. – prípadová štúdia. Komunikácia firmy. Bratislava : Raabe apríl 2008.
bullet 
ŽÁRY, I.: Účinná komunikácia so zahraničnými cieľovými skupinami II. – prípadová štúdia. Komunikácia firmy. Bratislava : Raabe apríl 2008.
bullet 
ŽÁRY, I.: Od jednorazovej podpory k trvalej spoločenskej zodpovednosti. Komunikácia firmy. Bratislava : Raabe apríl 2008.
bullet 
ŽÁRY, I.: Ako pripraviť dobrú firemnú web stránku. Komunikácia firmy. Bratislava : Raabe október 2008.
bullet 
ŽÁRY, I.: Ako monitorovať, čo sa o firme hovorí v médiách. Komunikácia firmy. Bratislava : Raabe december 2008.
bullet 
ŽÁRY, I.: Ako zorganizovať dobrú tlačovú konferenciu. Profesionálna asistentka. Bratislava : Raabe júl 2009.
bullet 
ŽÁRY, I.: Ako napísať dobrý prejav pre šéfa.Profesionálna asistentka. Bratislava : Raabe január 2010.
bullet 
ŽIAČIKOVÁ, B.: PR: kyslík do vzťahov s verejnosťou. Duel, 3, 1997, No 3, p. 40-42.
bullet 
ŽIAČIKOVÁ, B.: Jarné upratovanie s Friebom prinieslo detským domovom čistotu a firme Frieb zvýšenie znalosti značky. Trend, 1997, No 19, s. 13A.
bullet 
ŽIAČIKOVÁ, B.: Firma môže účinne komunikovať aj prostredníctvom spoločenských podujatí. Trend, 8, 1998, No.12, p.13A.
bullet 
ŽIAČIKOVÁ, B.: Rozhodujúcu úlohu zohrali médiá vo voľbách v oblasti public relations. Trend, 8, 1998, No.46, p.17C.
bullet 
ŽIAČIKOVÁ, B.: Lobing je dovolené presadzovanie záujmov. Duel, 5, 1999, No 1, p.28.
bullet 
ŽIAČIKOVÁ, B.: Ako skrotiť krízu. Duel, 5, 1999, No 9, p. 46.
bullet 
ŽIAČIKOVÁ, B.: Komunálne public relations vyrastajú z plienok. Trend, 10, 2000, No 12, p. 13A.
bullet 
ŽIVNEROVÁ, L.: Návrh na vytvorenie novej agentúry vyvolal mnohé otázniky. Poslankyňa Monika Beňová: Budú to zbytočne vyhodené peniaze. Národná obroda, 14, 2003, No 126, p. 2.
bullet 
ŽIVNEROVÁ, L.: Stále neexistuje predstava o propagácii štátu. So šéfom sekcie MZV Miroslavom Adamišom. S mediálnym expertom Fedorom Flašíkom. Národná obroda, 14, 2003, No 126, p. 6.
bullet 
ŽIVNEROVÁ, L.: Pijavice štátneho rozpočtu. Roky sa priživujú na štátnych zakázkach. Presné sumy, ktoré im mesačne nabiehajú na účty, odmietajú zverejniť. Niektorí novinári ich nenazvú inak než otravným a dotieravým hmyzom. Keď sa ale začína písať o nich, zostanú v strehu. Nečudo. V ich svete sa točia milióny. PR agentúry. Live!, 1, 2004, No 9, p. 8.

Články a ďalšie publikácie (autor Ivan Žáry)

bullet 
Londýnske (informačné) impresie 1. Národná obroda 23.12.1992, p. 3.
bullet 
Londýnske (informačné) impresie 2. Národná obroda 24.12.1992, p. 3.
bullet 
Washingtonské impresie 1. Anglo-americké porovnania. Národná obroda 10.1.1994, p. 9.
bullet 
Washingtonské impresie 2. Žurnalisti v Bielom dome. Národná obroda 11.1.1994, p. 9.
bullet 
Washingtonské impresie 3. Žurnalisti a zahraničná politika. Národná obroda 17.1.1994, p. 9.
bullet 
Washingtonské impresie 4. USIA - to nie sú špióni. Národná obroda 18.1.1994, p. 8.
bullet 
Neznáma zem public relations. Trend 12.1.1994, p. 19.
bullet 
Rozvoj služieb PR brzdí nerozvinutý trh. Trend 12.10.1994, p. 26.
bullet 
Public relations hrajú vo svete financií životne dôležitú úlohu. Trend, 6, 1996, No 38, p. 13A.
bullet 
XIV. kongres IPRA. Národná obroda, 8, 16.6. 1997, p. 6.
bullet 
Sféra public relations môže byť účinným sprostredkovateľom a hybným motorom celosvetového dialógu. Vízie budúceho prostredia PR. Národná obroda, 8, 19. 6. 1997, No. 140, p. 5.
bullet 
Hranice medzi ľuďmi možno v dnešnom globalizujúcom sa svete prekonávať iba toleranciou a pochopením, že tí druhí sú iní, nie horší. Poznámky zo XIV. kongresu IPRA v Helsinkách. Národná obroda, 8, 1997, No. 146, 26.6.1997, p. 7.
bullet 
Vízie budúceho prostredia public relations na kongrese IPRA. Trend, 1997, No 27, p. 13A.
bullet 
Public relations sú obojsmernou komunikáciou a pravda je hlavná hodnota, ktorú majú tlmočiť. Rozhovor s prezidentom IPRA R. Hayesom. Národná obroda, 8, 1997, No. 152, 3.7.1997, p. 5.
bullet 
Prostredie dnešných PR je tripolárne: vlády pôsobia spolu s podnikateľmi a občianskou spoločnosťou ako partneri. Národná obroda, 8, No 157, 10.7.1997, p. 5.
bullet 
Význam komplexnej komunikácie medzi orgánmi štátu, úradmi a podnikateľskou sférou sústavne rastie. Národná obroda, 8, 1997, No 175, p. 5.
bullet 
Profesionáli v public relations si vytvárajú vlastné štandardy kvality. Trend, 7, 1997, o 34, p. 13A.
bullet 
Svet, ktorý chce komunikovať, sa musí zbaviť kultúrnej slepoty. Národná obroda, 8, 1997, No. 199, p. 5.

Malá encyklopédia public relations (autor Ivan Žáry)

bullet 
Teoretické základy public relations. Trend 19.1.1994, s. 19.
bullet 
Predpoklady cieleného informovania verejnosti. Trend 26.1.1994, s. 19.
bullet 
Znalosť publika rozhoduje o úspešnosti PR. Trend 9.2.1994, s. 19.
bullet 
Etika usmerňuje prácu v Public relations. Trend 9.2.1994, s. 19.
bullet 
Vzťahy firmy k jej najbližšiemu okoliu. Trend 23.2.1994, s. 19.
bullet 
Public relations štátnych orgánov a firiem. Trend 16.3.1994, s. 19.
bullet 
Medzinárodné public relations. Trend 30.3.1994, s. 19.
bullet 
Ako formovať vzťahy k masmédiám. Trend 6.4.1994, s. 19.
bullet 
Princípy krízovej komunikácie. Trend 13.4.1994, s. 19.
bullet 
Komunikácia v predvolebnej kampani. Trend 4.5.1994, s. 19.
bullet 
Budovanie vzťahov firmy k vlastným zamestnancom. Trend 18.5.1994, s. 19.
bullet 
Lobbizmus je výrazom voľnej hry rôznych záujmov. Trend 1.6.1994, s. 19.
bullet 
Zásady komunikácie neziskových organizácií a vzťahy k zamestnancom. Trend 6.7.1994, s. 19.
bullet 
Ako zvládnuť vystupovanie v médiách. Trend 13.7.1994, s. 19.
bullet 
Práca tlačového tajomníka. Trend 20.7.1994, s. 19.
bullet 
Public relations na Slovensku a o Slovensku. Trend 27.7.1994, s. 19.

Preklady (autor Ivan Žáry)

bullet 
Riešenie krízových situácií v troch firmách z USA. Prípadové štúdie z public relations. Trend 7.9.1994, s. 19.
bullet 
Asociácia pracovníkov public relations čaká svojich členov. Trend 14.9.1994, s. 19.
bullet 
Projekty PR, ktoré zmenili názory ľudí. Prípadové štúdie z public relations. Trend 16.11.1994, s. 19.
bullet 
Televízna obrazovka v službách zmien názorov ľudí. Prípadové štúdie z public relations. Trend 7.12.1994, s. 19.
bullet 
Ako sa britská spoločnosť Airtours stala lídrom odvetvia. Trend 5.4.1995, s. 19.
bullet 
Projekty, ktoré zmenili názory ľudí. Trend 10.5.1995, s. 19A.
bullet 
Projekty, ktoré zmenili názory ľudí. Trend 17.5.1995, s. 19A.
bullet 
Apel na zdravú výživu zvýšil záujem ľudí o obilné raňajky. Trend 31.5.1995, s. 19A.
bullet 
Informačné kampane pomáhajú meniť postoje verejnosti k firmám. Trend 5.7.1995, s. 19.
bullet 
Projekty, ktoré zmenili názory ľudí. Trend 30.8.1995, s. 17A.
bullet 
Public relations posilnili vedomie o dôležitosti recyklácie odpadu. Trend 6.9.1995, s. 17A.
bullet 
Aktivity public relations priniesli plastovému domu Nestehaus medzinárodnú publicitu. Trend 13.9.1995, s. 17A.
bullet 
Projekty public relations umožňujú vybudovať spoločný obraz odvetvia, i odlíšiť od konkurencie. Trend 18.10.1995, s. 19A.
bullet 
Projekty, ktoré vylepšili imidž spoločností. Trend 25.10.1995, s. 19A.
bullet 
Projekty, ktoré zmenili názory ľudí. Trend 1.11.1995, s. 19A.
bullet 
Kampaň na podporu investícií v Izraeli. Trend 22.11.1995, s. 19 A.
bullet 
Informačnými materiálmi pre novinárov sa dá vyvolať rozsiahla publicita. Trend 29.11.1995, s. 19A.
bullet 
Projekty, ktoré zmenili názory ľudí. Trend 6.12.1995, s. 19 A.
bullet 
Bertelsman za toleranciu - jazyková pomoc utečencom. Trend 31.1.1996, s. 17A.
bullet 
Netradičná kampaň za ekonomický rozvoj. Trend 14.2.1996, s. 13 A.

Rozličné (autor Ivan Žáry)

bullet 
Public Relations. In: Almanach reklamy na Slovensku. Bratislava, Via Classis 1994, s. 38-39.
bullet 
Uphill struggle. Slovak Republic. In: Hollis Europe. The Directory of European Public Relations & PR Networks. 4th ed. 1993/94, s. 383-384.
bullet 
Len s náhodnými činnosťami v PR nik dlho nevydrží. Kvalita v public relations v zmysle noriem ISO 9000. Trend, 7, 1997, No 4, p. 13A.
bullet 
Slow but sure progress. In: Hollis Europe. The Directory of European Public Relations & PR Networks. 8th ed. 1997/98, s. 346-347.
bullet 
Public relation. Advertising Directory Slovakia. Bratislava Slovakia Herold Business Data 1997, s. 40.

Rozhovory (s Ivanom Žárym)

bullet 
BLAŽEJ, J.: Správne odpovede pre časy kríz. Hospodárske noviny, 10, 2002, No 172, pI.
bullet 
HYŽOVÁ, J.: Ako zharmonizovať vzťahy s okolím. Na krízovú komunikáciu sa treba pripraviť už v čase najhlbšieho pokoja. Hospodársky denník, 4, 2002, No 166, p.13.
bullet 
Public relations - cieľavedomé zušľachťovanie vzťahov. Spektrum, 1 (33), 1995, No 2, s. 1-2. (Periodikum Slovenskej technickej univerzity v Bratislave)
bullet 
Komunikujem, teda som. Večerník 4.4.1995, s. 5.
bullet 
Rýchle a správne informácie, zaujímavé a cenné pre verejnosť - Povedal kedysi Američan Ivy Ledbetter Lee a dnes to hovorí Ivan Žáry, riaditeľ ProPublicum. Slovenský profit 27.6.1995, s. 12-13.
bullet 
Public relations je, keď... Ak vlastníte alebo vediete firmu, mali by ste vedieť aj komunikovať. Pravda 31.1.1996.
bullet 
Za mnoge neznanka za potrpežljive izziv in priložnost. Marketing magazin január 1996, s. 29. (Slovinsko)
bullet 
Kvalita PR podľa ISO 9000. Stratégie, 1997, No 7, p. 14-15. (M. Mazág)
bullet 
Public relations má byť funkciou vrcholného manažment. Hospodárske noviny - príloha hn copernicus 2000, 8, 2000, No 154, p. 1. (A. Hečková)

 

Literatúra je zoradená podľa abecedy. Kliknite na príslušné písmeno a otvorí sa vám osobitná stránka.

A B C D E F G H CH I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

DOMOV