Z
Literatúra je zoradená podľa abecedy. Kliknite na príslušné písmeno a otvorí sa vám osobitná stránka.
A
B C
D E
F G
H
CH I
J K
L
M N
O P
Q
R S
T U
V
W X
Y Z
DOMOV
|
Za informácie
o EÚ zaplatíme 100 miliónov. Pravda, 13, 2003, No 196, p. 3. |
|
Za milióny nám
vysvetlia, ako nám bude. Vicepremiér Csáky včera predstavil nové logo
kampane o členstve SR v Európskej únii. Nový deň, 5, 2003, No 202,
p. 3. |
|
ZÁBORSKÝ, J.:
Štartovaciu čiaru dôchodkovej reformy obišli všetci. Pri reklame na
dôchodok si DSS dali veľký pozor, aby neporušili zákon. ÚFT ich aj tak
prešetruje. Trend, 14, 2004, No 43, p. 77. |
|
ZÁBORSKÝ, J. - HORNÍKOVÁ, Z.:
Pred Vianocami budeme vypínať televízory. Podľa reklamných agentúr pôjde
o najmohutnejšiu kampaň v dejinách Slovenska. Trend, 14, 2004, No
34, p. 22. |
|
ZÁBORSKÝ, J. –
STOVIČKOVÁ, J.: Steven Billet: Lobisti v USA sú zväčša čestní a poctiví.
Podľa amerického lobistu politik, ktorý dokáže na kampaň zohnať viac peňazí
ako protivník, zvyčajne vyhrá. Trend, 12, 2002, No 24, p.10A. |
|
ZAHRADNÍK, B.: Prvá sonda do public relations na Slovensku. Stratégie, 1997, No 2, p. 10. |
|
ZAHRADNÍK, B.: Media relations. Stratégie, 1997, No 3. p. 13. |
|
ZAHRADNÍK, B.: V Nemecku sú public relations prirodzenou súčasťou fungovania verejnej správy. Trend, 7,
1997, No 25, p. 13A. |
|
ZAHRADNÍK, B.: Využívanie public relations v podnikaní na Slovensku rastie. Trend, 7, 1997, No 26, p.
6C. |
|
ZAHRADNÍK, B.: Komunikácia politickej strany sa nemusí obmedziť len na billboardy. Trend, 8, 1998, No
3, p. 13A. |
|
ZAHRADNÍK, B.: Public relations a budovanie silných značiek v slovenskom prostredí. Trend, 8, 1998,
No.18, p. 13C. |
|
ZAHRADNÍK, B.: Komunikácia “šitá na mieru”. Stratégie, 1999, No 5, p.12. |
|
Zákazku získal Omnipublic. Pravda, 14, 2004, No 142, p 2. |
|
Západ se atraktivním mluvčím vyhýbá. Lidové noviny 12.8.2000, p. 3. |
|
ZATKALÍKOVÁ, A.: Lobbizmus v USA. Parlamentný kuriér, 1993, No 2, p. 4, 5, 7. |
|
ZELLER Jr., T., For
Bloggers Seeking Name Recognition, Nothing Beats a Good Scandal, New
York Times, October 31, 2005, 6. |
|
ZOGLIN, R.: The Magazining of TV News. Time, July, 12, 1993. |
|
ZOLTVÁNY, P.:
Európsku identitu treba budovať aj pomocou aktívneho lobingu. SME, 12,
2004, No 69, p. 11. |
|
ZUMBO, B. D.:
Advances in Quality of Life Research 2001. Dordrecht, Netherlands :
Kluwer Academic Publichers, 2002. |
|
ZVERKOVÁ, S.:
Bývalí prominentní politici pracujú ako lobisti. Hospodárske noviny, 13,
2005, No 16, p.16. |
|
ZYMAN, S.: Konec
marketingu, jak sme jej dosud znali. Dotisk 1. vydání. Praha :
Management Press 2008. 216 s. ISBN 978-80-7261-134-8 |
|
ZYMAN, S. - BROTT, A.:
Konec reklamy, jak jsme ji dosud znali. Dotisk 1. vydání. Praha :
Management Press 2008. 256 s. ISBN 80-7261-107-0 |
|
ŽÁRY, I.:
Marketing, public relations a kvalita (kľúč k úspechu). Marketing Magazine,
2002, No 8, p.6. |
|
ŽÁRY, I.: Public relations - Cesta k úspechu. Bratislava, HEVI 1995. 130 s. |
|
ŽÁRY, I.:
Public relations. Bratislava, Univerzita Komenského 1996. 114 s. |
|
ŽÁRY, I.: Public relations. Bratislava, ProPublicum 1997. Internetovská publikácia.
cca 7 AH |
|
ŽÁRY, I.: Public relations na vysokých školách. In: Public relations na vysokých školách. Zborník zo seminára. Bratislava,
Univerzita Komenského 1997, p. 14-29. |
|
ŽÁRY, I.: Public relations. Bratislava, Akadémia vzdelávania 1997. 105 s. Interné skriptum. |
|
ŽÁRY, I. - ďalšie články autora ďalej na tejto stránke. |
|
ŽÁRY, I.: Asociácia PR SR na svojom druhom valnom zhromaždení. Stratégie - Postskriptum Podlinkové aktivity, 1997, No 12, p. 6. |
|
ŽÁRY, I.: Komunikuj alebo – zahyň. Stratégie, 1998, No.8, P.12. |
|
ŽÁRY, I.: Nápady, zdroje a marketing. Stratégie, 1999, No 9, p. 16-17. |
|
ŽÁRY, I.: Kvalita aj v oblasti komunikácie s klientom. SME 23.11.1999, p. 2 - príloha. |
|
ŽÁRY, I.: Amelia Island - ostrov v mori PR. Stratégie, 2000, No. 5, p. 15. |
|
ŽÁRY, I.: Public Relations - komunikačná disciplína. Otázky žurnalistiky, 44, 2001, No. 1-2,
p. 21-33. |
|
ŽÁRY, I.: Náčrt dejín public relations. Otázky žurnalistiky, 44,
2001, No. 3-4, p. 192-203. |
|
ŽÁRY, I.: Public relations
a masmédiá – na jednej lodi? Otázky žurnalistiky, 45, 2002, No. 1-2,
p. 12-22. |
|
ŽÁRY, I.: Tlačový tajomník - na ktorej strane barikády? Otázky
žurnalistiky, 45, 2002, No. 3-4, p. 191-200. |
|
ŽÁRY, I.:
Sebamarketing, alebo viete sa predať? Marketing Magazine, 2003, No 2, p.2. |
|
ŽÁRY, I.:
Koľko pé má mať...? Marketing Magazine, 2003, No 3, p.14. |
|
ŽÁRY, I.:
O marketingu (a PR) o chlp inak. Marketingové public relations? Marketing
Magazine, 2003, No 4, p.16. |
|
ŽÁRY, I.:
Teoretické základy public relations. In: Práca s verejnosťou a vzťah k lesu.
Ústav pre výchovu a vzdelávanie pracovníkov lesného a vodného hospodárstva
SR. Zvolen 2003, p. 7-53. |
|
ŽÁRY, I.: Publikum, alebo kto - komu - pre koho - s kým - bez koho -
proti komu. Otázky
žurnalistiky, 46, 2003, No. 1-2, p. 4-13. |
|
ŽÁRY, I.:
Auditom k úspechu alebo kameň múdrosti. Marketing Magazine, 2003, No 5, p.
12. |
|
ŽÁRY, I.:
Dobrý imidž (vôbec) nie je nanič. Prečo preberajú public relations agentúry
úlohu reklamných agentúr? Hospodársky denník, 5, 2003, No 105, p.
14. |
|
ŽÁRY, I.:
Reklama alebo public relations? ( prečo preberajú agentúry PR úlohy
reklamných agentúr?). Marketing Magazine, 2003, No 6, p. 2. |
|
ŽÁRY, I.:
Imidž Slovenska opäť na pretrase. Míňať na budovy, kancelárie, úradníkov –
alebo na účinné aktivity? – Marketing Magazine, 2003, No 7, p. 20. |
|
ŽÁRY, I.:
Inter..., extra. O PR a internete (intra... zatiaľ nič extra!). Marketing
Magazine, 2003, No 8, p. 16. |
|
ŽÁRY, I.:
Event marketing, resp. riadené udalosti. Načo tu bol Svätý otec? Marketing
Magazine, 2003, No 10, p. 2. |
|
ŽÁRY, I.:
Sivá teória, zelená prax. Efektívny PR manažér by mal byť komunikačne
orientovaný a úprimne presvedčený, že verejnosť má právo vedieť všetko
podstatné o príslušnej organizácii. Stratégie, 11, 2004, No 5, p.
16. |
|
ŽÁRY, I.:
Perspektívy public relations na Slovensku. In: HORŇÁK, P. et al: Marketingová komunikácia na
prahu tretieho tisícročia. Bratislava, Univerzita Komenského 2005, p.
17-22. |
|
ŽÁRY, I.:
Slovakia. In: van Ruler, Betteke – Verčič, Dejan (ed.): Public Relations
and Communication Management in Europe. A Nation-by-Nation Introduction to
Public Relations Theory and Practice. Berlin-New York, Mouton de
Gruyter 2004, p. 363-374. |
|
ŽÁRY, I.:
Dá sa kríze vyhnúť? Alarm, security magazine, odborný časopis pre
bezpečnostný manažment, 7, 2005, No. 1, p. 32-34. |
|
ŽÁRY, I.:
Obraz náš každodenný alebo Kvalita v komunikácii a public
relations. Otázky žurnalistiky, 48, 2005, No. 1-2, p. 52-59. |
|
ŽÁRY, I.:
Metodika a nástroje vzťahov s verejnosťou. Otázky žurnalistiky,
48, 2005, p. 223-239. |
|
ŽÁRY, I.:
Internet a public relations. – Online… Inline… Offline… Otázky
žurnalistiky, 49, 2006, No 1-2, p. 25-33. |
|
ŽÁRY, I.:
Organizácia v kríze – kríza v organizácii. Otázky žurnalistiky,
50, 2007, No. 1-2, p. 38-53. |
|
ŽÁRY, I.:
Riadenou komunikáciou k trvalému úspechu. Public relations –
Čo sú vzťahy s verejnosťou. Komunikácia firmy. Bratislava : Raabe
február 2008. |
|
ŽÁRY, I.:
Ako napísať dobrú tlačovú informáciu I. Profesionálna
asistentka. Bratislava : Raabe február 2008. |
|
ŽÁRY, I.:
Ako napísať dobrú tlačovú informáciu II. Profesionálna
asistentka. Bratislava : Raabe apríl 2008. |
|
ŽÁRY, I.:
Účinná komunikácia so zahraničnými cieľovými skupinami I. –
prípadová štúdia. Komunikácia firmy. Bratislava : Raabe apríl 2008. |
|
ŽÁRY, I.:
Účinná komunikácia so zahraničnými cieľovými skupinami II. –
prípadová štúdia. Komunikácia firmy. Bratislava : Raabe apríl 2008. |
|
ŽÁRY, I.:
Od jednorazovej podpory k trvalej spoločenskej zodpovednosti.
Komunikácia firmy. Bratislava : Raabe apríl 2008. |
|
ŽÁRY, I.:
Ako pripraviť dobrú firemnú web stránku. Komunikácia firmy. Bratislava : Raabe
október 2008. |
|
ŽÁRY, I.:
Ako monitorovať, čo sa o firme hovorí v médiách.
Komunikácia firmy. Bratislava : Raabe december 2008. |
|
ŽÁRY, I.:
Ako zorganizovať dobrú tlačovú konferenciu.
Profesionálna
asistentka. Bratislava : Raabe júl 2009. |
|
ŽÁRY, I.:
Ako napísať dobrý prejav pre šéfa.Profesionálna
asistentka. Bratislava : Raabe január 2010. |
|
ŽIAČIKOVÁ, B.: PR: kyslík do vzťahov s verejnosťou. Duel, 3, 1997, No 3, p. 40-42. |
|
ŽIAČIKOVÁ, B.: Jarné upratovanie s Friebom prinieslo detským domovom čistotu a firme Frieb zvýšenie znalosti značky.
Trend, 1997, No 19, s. 13A. |
|
ŽIAČIKOVÁ, B.: Firma môže účinne komunikovať aj prostredníctvom spoločenských podujatí.
Trend, 8, 1998,
No.12, p.13A. |
|
ŽIAČIKOVÁ, B.: Rozhodujúcu úlohu zohrali médiá vo voľbách v oblasti public relations.
Trend, 8, 1998,
No.46, p.17C. |
|
ŽIAČIKOVÁ, B.: Lobing je dovolené presadzovanie záujmov.
Duel, 5, 1999, No 1, p.28. |
|
ŽIAČIKOVÁ, B.: Ako skrotiť krízu.
Duel, 5, 1999, No 9, p. 46. |
|
ŽIAČIKOVÁ, B.: Komunálne public relations vyrastajú z plienok.
Trend, 10, 2000, No 12, p. 13A. |
|
ŽIVNEROVÁ, L.:
Návrh na vytvorenie novej agentúry vyvolal mnohé otázniky. Poslankyňa
Monika Beňová: Budú to zbytočne vyhodené peniaze. Národná obroda, 14,
2003, No 126, p. 2. |
|
ŽIVNEROVÁ, L.:
Stále neexistuje predstava o propagácii štátu. So šéfom sekcie MZV
Miroslavom Adamišom. S mediálnym expertom Fedorom Flašíkom. Národná obroda,
14, 2003, No 126, p. 6. |
|
ŽIVNEROVÁ,
L.: Pijavice štátneho rozpočtu. Roky sa priživujú na štátnych zakázkach.
Presné sumy, ktoré im mesačne nabiehajú na účty, odmietajú zverejniť.
Niektorí novinári ich nenazvú inak než otravným a dotieravým hmyzom. Keď sa
ale začína písať o nich, zostanú v strehu. Nečudo. V ich svete sa točia
milióny. PR agentúry. Live!, 1, 2004, No 9, p. 8. |
Články a ďalšie publikácie (autor Ivan Žáry)
|
Londýnske (informačné) impresie 1. Národná obroda 23.12.1992, p. 3. |
|
Londýnske (informačné) impresie 2. Národná obroda 24.12.1992, p. 3. |
|
Washingtonské impresie 1. Anglo-americké porovnania. Národná obroda 10.1.1994, p. 9. |
|
Washingtonské impresie 2. Žurnalisti v Bielom dome. Národná obroda 11.1.1994, p. 9. |
|
Washingtonské impresie 3. Žurnalisti a zahraničná politika. Národná obroda 17.1.1994, p. 9. |
|
Washingtonské impresie 4. USIA - to nie sú špióni. Národná obroda 18.1.1994, p. 8. |
|
Neznáma zem public relations. Trend 12.1.1994, p. 19. |
|
Rozvoj služieb PR brzdí nerozvinutý trh. Trend 12.10.1994, p. 26. |
|
Public relations hrajú vo svete financií životne dôležitú úlohu. Trend, 6, 1996, No 38, p. 13A. |
|
XIV. kongres IPRA. Národná obroda, 8, 16.6. 1997, p. 6. |
|
Sféra public relations môže byť účinným sprostredkovateľom a hybným motorom celosvetového dialógu. Vízie budúceho prostredia PR. Národná
obroda, 8, 19. 6. 1997, No. 140, p. 5. |
|
Hranice medzi ľuďmi možno v dnešnom globalizujúcom sa svete prekonávať iba toleranciou a pochopením, že tí druhí sú iní, nie horší.
Poznámky zo XIV. kongresu IPRA v Helsinkách. Národná obroda, 8, 1997, No. 146, 26.6.1997, p. 7. |
|
Vízie budúceho prostredia public relations na kongrese IPRA. Trend, 1997, No 27, p. 13A. |
|
Public relations sú obojsmernou komunikáciou a pravda je hlavná hodnota, ktorú majú tlmočiť. Rozhovor s prezidentom IPRA R. Hayesom.
Národná obroda, 8, 1997, No. 152, 3.7.1997, p. 5. |
|
Prostredie dnešných PR je tripolárne: vlády pôsobia spolu s podnikateľmi a občianskou spoločnosťou ako partneri. Národná obroda,
8, No 157, 10.7.1997, p. 5. |
|
Význam komplexnej komunikácie medzi orgánmi štátu, úradmi a podnikateľskou sférou sústavne rastie. Národná obroda, 8,
1997, No 175, p. 5. |
|
Profesionáli v public relations si vytvárajú vlastné štandardy kvality. Trend, 7, 1997, o 34, p. 13A. |
|
Svet, ktorý chce komunikovať, sa musí zbaviť kultúrnej slepoty. Národná obroda, 8, 1997, No. 199, p. 5. |
Malá encyklopédia public relations (autor Ivan Žáry)
|
Teoretické základy public relations. Trend 19.1.1994, s. 19. |
|
Predpoklady cieleného informovania verejnosti. Trend 26.1.1994, s. 19. |
|
Znalosť publika rozhoduje o úspešnosti PR. Trend 9.2.1994, s. 19. |
|
Etika usmerňuje prácu v Public relations. Trend 9.2.1994, s. 19. |
|
Vzťahy firmy k jej najbližšiemu okoliu. Trend 23.2.1994, s. 19. |
|
Public relations štátnych orgánov a firiem. Trend 16.3.1994, s. 19. |
|
Medzinárodné public relations. Trend 30.3.1994, s. 19. |
|
Ako formovať vzťahy k masmédiám. Trend 6.4.1994, s. 19. |
|
Princípy krízovej komunikácie. Trend 13.4.1994, s. 19. |
|
Komunikácia v predvolebnej kampani. Trend 4.5.1994, s. 19. |
|
Budovanie vzťahov firmy k vlastným zamestnancom. Trend 18.5.1994, s. 19. |
|
Lobbizmus je výrazom voľnej hry rôznych záujmov. Trend 1.6.1994, s. 19. |
|
Zásady komunikácie neziskových organizácií a vzťahy k zamestnancom. Trend 6.7.1994, s. 19. |
|
Ako zvládnuť vystupovanie v médiách. Trend 13.7.1994, s. 19. |
|
Práca tlačového tajomníka. Trend 20.7.1994, s. 19. |
|
Public relations na Slovensku a o Slovensku. Trend 27.7.1994, s. 19. |
Preklady (autor Ivan Žáry)
|
Riešenie krízových situácií v troch firmách z USA. Prípadové štúdie z public relations. Trend 7.9.1994, s. 19. |
|
Asociácia pracovníkov public relations čaká svojich členov. Trend 14.9.1994, s. 19. |
|
Projekty PR, ktoré zmenili názory ľudí. Prípadové štúdie z public relations. Trend 16.11.1994, s. 19. |
|
Televízna obrazovka v službách zmien názorov ľudí. Prípadové štúdie z public relations. Trend 7.12.1994, s. 19. |
|
Ako sa britská spoločnosť Airtours stala lídrom odvetvia. Trend 5.4.1995, s. 19. |
|
Projekty, ktoré zmenili názory ľudí. Trend 10.5.1995, s. 19A. |
|
Projekty, ktoré zmenili názory ľudí. Trend 17.5.1995, s. 19A. |
|
Apel na zdravú výživu zvýšil záujem ľudí o obilné raňajky. Trend 31.5.1995, s. 19A. |
|
Informačné kampane pomáhajú meniť postoje verejnosti k firmám. Trend 5.7.1995, s. 19. |
|
Projekty, ktoré zmenili názory ľudí. Trend 30.8.1995, s. 17A. |
|
Public relations posilnili vedomie o dôležitosti recyklácie odpadu. Trend 6.9.1995, s. 17A. |
|
Aktivity public relations priniesli plastovému domu Nestehaus medzinárodnú publicitu. Trend 13.9.1995, s. 17A. |
|
Projekty public relations umožňujú vybudovať spoločný obraz odvetvia, i odlíšiť od konkurencie. Trend 18.10.1995, s. 19A. |
|
Projekty, ktoré vylepšili imidž spoločností. Trend 25.10.1995, s. 19A. |
|
Projekty, ktoré zmenili názory ľudí. Trend 1.11.1995, s. 19A. |
|
Kampaň na podporu investícií v Izraeli. Trend 22.11.1995, s. 19 A. |
|
Informačnými materiálmi pre novinárov sa dá vyvolať rozsiahla publicita. Trend 29.11.1995, s. 19A. |
|
Projekty, ktoré zmenili názory ľudí. Trend 6.12.1995, s. 19 A. |
|
Bertelsman za toleranciu - jazyková pomoc utečencom. Trend 31.1.1996, s. 17A. |
|
Netradičná kampaň za ekonomický rozvoj. Trend 14.2.1996, s. 13 A. |
Rozličné (autor Ivan Žáry)
|
Public Relations. In: Almanach reklamy na Slovensku. Bratislava, Via Classis 1994, s. 38-39. |
|
Uphill struggle. Slovak Republic. In: Hollis Europe. The Directory of European Public Relations & PR Networks. 4th ed. 1993/94, s.
383-384. |
|
Len s náhodnými činnosťami v PR nik dlho nevydrží. Kvalita v public relations v zmysle noriem ISO 9000. Trend, 7, 1997, No 4, p. 13A. |
|
Slow but sure progress. In: Hollis Europe. The Directory of European Public Relations & PR Networks. 8th ed. 1997/98, s. 346-347. |
|
Public relation. Advertising Directory Slovakia. Bratislava Slovakia Herold Business Data 1997, s. 40. |
Rozhovory (s Ivanom Žárym)
|
BLAŽEJ, J.:
Správne odpovede pre časy kríz. Hospodárske noviny, 10, 2002, No 172, pI. |
|
HYŽOVÁ, J.:
Ako zharmonizovať vzťahy s okolím. Na krízovú komunikáciu sa treba
pripraviť už v čase najhlbšieho pokoja. Hospodársky denník, 4, 2002, No
166, p.13. |
|
Public relations - cieľavedomé zušľachťovanie vzťahov. Spektrum, 1 (33), 1995, No 2, s. 1-2. (Periodikum Slovenskej technickej univerzity
v Bratislave) |
|
Komunikujem, teda som. Večerník 4.4.1995, s. 5. |
|
Rýchle a správne informácie, zaujímavé a cenné pre verejnosť - Povedal kedysi Američan Ivy Ledbetter Lee a dnes to hovorí Ivan Žáry,
riaditeľ ProPublicum. Slovenský profit 27.6.1995, s. 12-13. |
|
Public relations je, keď... Ak vlastníte alebo vediete firmu, mali by ste vedieť aj komunikovať. Pravda 31.1.1996. |
|
Za mnoge neznanka za potrpežljive izziv in priložnost. Marketing magazin január 1996, s. 29. (Slovinsko) |
|
Kvalita PR podľa ISO 9000. Stratégie, 1997, No 7, p. 14-15. (M. Mazág) |
|
Public relations má byť funkciou vrcholného manažment. Hospodárske noviny - príloha hn copernicus 2000, 8, 2000, No 154, p. 1. (A.
Hečková) |
|